2009-11-17

Digital Art

Julen 2008 fick jag en Wacom bräda, och det uppskattades väldigt mycket. Så fort jag fick tillfälle så installerade jag den och tillhörande Artweaver och satte igång att latja digitalt. Hur kul som helst! Alla papper, verktyg och yta ser ut som på riktigt. Flödet i airbrushen är som på riktigt, ojämn kornighet med kritor osv. Härligt. Airbrushen är min personliga favorit.

Sen fick vi nolla datorn och alla program försvann. Har inte tänkt så mycket på artweaver förens härom veckan och skulle installera skivan igen. Men datorn vill varken läsa eller bränna skivor. Så jag laddade ner programmet från nätet i stället. Men det visade sig vara en demo och t.ex airbrushen funkar inte om man inte köper hela. Jävla skit. Får köpa en extern cd grej, eller laga.
Men mest röstar jag på att köpa en ny dator ;-)

Inga kommentarer: